Megjelenés dátuma: 2016.03.22.

Európai online vitarendezési platform

Az Európai Unió online vitarendezési platformján Ön − amennyiben online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos a jogvitája − kezdeményezheti a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését.

Európai online vitarendezési platform
 
Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett szolgáltatók közötti, online szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére.


Hol kezdeményezheti a jogvita bíróságon kívüli rendezését?

Az Európai Unió online vitarendezési platformjának honlapját itt érheti el: http://ec.europa.eu/odr. Ezen a honlapon Ön fogyasztónak minősülő magánszemélyként − amennyiben online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos a jogvitája − a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését kezdeményezheti.

Az európai online vitarendezési platform elérhető az Európai Unió összes hivatalos nyelvén, többek között magyarul is. A honlap működésével kapcsolatos felhasználói útmutatót a következő oldalon találja: https://webgate.ec.europa.eu/odr/userguide/.

Tájékoztatjuk, hogy pénzügyi fogyasztói jogvita esetén kizárólag a Magyar Nemzeti Bank mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület hoz döntést a fogyasztó és a pénzügyi szolgáltató közötti vitás ügyben.

A vitarendezési folyamat elindításához a fogyasztónak regisztrálnia kell az Európai Bizottság által működtetett elektronikus felületen, melyet IDE kattintva érhet el.

Fogyasztónak a Rendelet alapján az a természetes személy minősül, „aki nem kereskedelmi, üzleti vagy szakmai célból jár el”. A Rendelet szerint, online szolgáltatási szerződésnek minősül minden olyan szolgáltatási szerződés, amelynek értelmében a szolgáltató vagy a szolgáltató közvetítője egy weboldalon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál valamilyen szolgáltatást, így például biztosítást és a fogyasztó az adott weboldalon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg a szolgáltatásokat, illetve tesz ajánlatot biztosítási szerződés megkötésére.

Társaságunk online vitarendezés érdekében használt e-mail címe, amit az online vitarendezési platformon meg kell adni: onlineplatform.eu@groupama.hu

MABISZ

Gyorslink

a Magyar Biztosítók Szövetsége hivatalos honlapjára.

Tovább >>

MNB

Gyorslinkek


Magyar Nemzeti Bank pénzügyi felügyelet oldala: Tovább >>

Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ oldala: Tovább >>

Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ Pénzügyi Navigátor Füzetei: Tovább >>

MNB termékösszehasonlító-táblák
Tovább >>

Életbiztosítások költség-összehasonlító alkalmazása
TKM-kereső >>

Európai online vitarendezési platform

Gyorslink

az európai online vitarendezési platform weboldalára.

Tovább >>

Pénzügyi Békéltető Testület

Gyorslink

a Pénzügyi Békéltető Testület weboldalára.

Tovább >>

Panaszok kezelése

A Groupama Biztosító

célja az Ügyfelek magas színvonalú, gyors és hatékony kiszolgálása. Ismerkedjen meg a Groupama Biztosító Panaszkezelési szabályzatával és a Panaszkezeléssel kapcsolatos útmutatójával.

További információ >>

Groupama a világban

A Groupama Biztosító a Groupama Csoport tagja, amely biztosítási, banki és pénzügyi szolgáltatóként mintegy 13 millió ügyfele és tagja bizalmát élvezi világszerte.