Megjelenés dátuma: 2021.12.08.
Társaságunk célja Ügyfeleink magas színvonalú és gyors kiszolgálása. Ügyfeleinktől érkező panaszokat a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően, egységesen központilag kezeljük.
Panasz közlése |
Panasz kezelése |
Személyesen: ügyfélszolgálati irodáinkban (nyitvatartási idő: hétfő-csütörtök: 08.00-16.30, péntek: 08.00-14.00) és székhelyünkön, a Budapest, XIV. ker., Erzsébet királyné útja 1/C szám alatt található központi ügyfélszolgálatunkon (nyitvatartási idő: hétfő: 08.00-18.00, kedd, csütörtök, péntek: 08.00-16.30, szerda: 08.00-20.00) állunk Ügyfeleink rendelkezésére. Székhelyünkön, a Budapest, XIV. ker., Erzsébet királyné útja 1/C szám alatt található központi ügyfélszolgálatunkon szerdán hosszabbított nyitva tartással, 08.00 órától 20.00 óráig folyamatosan fogadjuk Ügyfeleinket. Kérjük, egyes ügyfélszolgálati irodáink elérhetőségét a járványügyi helyzetre való tekintettel a következő elérési útvonalon ellenőrizze: https://www.groupama.hu/hu/Ugyfelszolgalat/Elerhetosegeink.html#/kereses |
Szóbeli panaszát társaságunk munkatársai azonnal megvizsgálják, és szükség szerint orvosolják. Ha a panasz kezelésével nem ért egyet, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén azonnal átadjuk, a telefonon közölt szóbeli panasz esetén az írásbeli panasszal kapcsolatos, indoklással ellátott válaszlevelünkkel egyidejűleg megküldjük. Egyebekben az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el. |
Telefonon: a biztosító TeleCenter telefonos ügyfélszolgálatán keresztül a +36 1 467 3500 telefonszámon. Munkatársaink - munkanapokon - hétfő, kedd, csütörtök 8.00 órától 18.00 óráig, szerda 08.00 órától 20.00 óráig, pénteken 08.00 órától 17 óráig folyamatosan állnak Ügyfeleink rendelkezésére. Üzemidőn kívül az automatikus menüpontok minden nap 20.00 óráig aktívak. |
|
Postai úton: a Groupama Biztosító Zrt. 1146 Budapest, Erzsébet királyné útja 1/C, illetve a 1380 Budapest, Pf. 1049 levélcímén. |
A panaszok kivizsgálására és a válaszadásra rendelkezése álló határidő a panasz társaságunkhoz történő beérkezésétől számított 30 naptári nap. Társaságunk az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját a panasz közlését követő legkésőbb harminc naptári napon belül megküldi Önnek. |
Telefaxon: a +36 1 361 0091 telefax számon. |
|
Elektronikus levélben: www.groupama.hu weboldalunk „Írjon nekünk!” menüpontjában, amelyre beérkező leveleket társaságunk folyamatosan fogadja. Írjon nekünk! felületünk elérhetőségéhez kérjük, kattintson ide. |
Fontos tudnivalók:
Kihez fordulhat? |
Milyen esetben? |
Magyar Nemzeti Bank (MNB) A Magyar Nemzeti Bank Ügyfélszolgálat elérhetőségei: cím: 1122 Budapest, Krisztina körút 6.; levélcím: 1534 Budapest, BKKP Pf. 777; telefonszám: +36 80 203 776;; e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu; web: http://www.mnb.hu/fogyasztovedelem |
Ha a panasz tárgya valamely fogyasztóvédelmi rendelkezés megsértése (például valamely jogszabályban előírt kötelezettségünknek véleménye szerint nem tettünk eleget, nem tartottuk be a jogszabályban előírt érdemi válaszadási határidőket panasz, vagy kárrendezés esetében, stb.), illetve a pénzügyi fogyasztói jogvitával kapcsolatos kötelezettség betartásának megsértése. A Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem (fogyasztóvédelmi kérelem az MNB-hez) benyújtása céljára rendszeresített formanyomtatvány letölthető a lentebb található kapcsolódó dokumentumok fülön. Tájékoztatjuk, hogy a formanyomtatvány postai vagy elektronikus úton történő megküldését költségmentesen igényelheti társaságunktól az alábbi elérhetőségeinken: levélcím: 1380 Budapest Pf. 1049; telefonszám: +36 1 467 3500; elektronikus levélcím: a www.groupama.hu weboldalunk „Írjon nekünk!” menüpontja. A formanyomtatvány elérhető ügyfélszolgálati irodáinkban is. Tájékoztatjuk, hogy bármelyik kormányablakban is lehetősége van a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem leadására. |
Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) A Pénzügyi Békéltető Testület elérhetőségei: székhelye: Magyar Nemzeti Bank, 1013 Budapest, Krisztina körút 55.; ügyfélszolgálat címe: 1122 Budapest, Krisztina körút 6.; meghallgatások helyszíne: 1133 Budapest, Váci út 76. (Capital Square Irodaház) levélcím:1525 Budapest, Pf. 172; telefonszám: +36 80 203 776; e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu; web:http://www.mnb.hu/bekeltetes |
Ha tényleges szerződéses jogviszonyban állunk a panaszos féllel - Önnel - és panaszának rendezését korábban közvetlenül megkísérelte rendezni, de eredménytelenül, illetve a panasz elutasításra került, azt követően a – szolgáltatás igénybevételére vonatkozó – jogviszony létrejöttével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (pénzügyi fogyasztói jogvita) tekintetében, annak bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében a PBT-hez fordulhat. A Pénzügyi Békéltető Testület eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem (fogyasztói kérelem a PBT-hez) benyújtása céljára rendszeresített formanyomtatvány letölthető a lentebb található kapcsolódó dokumentumok fülön. Tájékoztatjuk, hogy a formanyomtatvány postai vagy elektronikus úton történő megküldését költségmentesen igényelheti társaságunktól az alábbi elérhetőségeinken: levélcím: 1380 Budapest Pf. 1049; telefonszám: +36 1 467 3500; elektronikus levélcím: a www.groupama.hu weboldalunk „Írjon nekünk!” menüpontjában. A formanyomtatvány elérhető ügyfélszolgálati irodáinkban is. Tájékoztatjuk, hogy bármelyik kormányablakban is lehetősége van a Pénzügyi Békéltető Testület eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem leadására. |
Európai online vitarendezési platform Az Európai Unió online vitarendezési platformjának elérhetősége: web: http://ec.europa.eu/odr |
Amennyiben online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos a jogvitája, az Európai Unió online vitarendezési platformján kezdeményezheti a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését. Az európai online vitarendezési platformról bővebb információkat talál ide kattintva. |
bírói út | A szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén bírósághoz fordulhat. A biztosítási szerződésből eredő igény – a fentiekben megjelölt alternatív vitarendezési módok mellőzésével – bírói úton is érvényesíthető. A bíróság eljárására a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései irányadóak. |
2. Fogyasztónak nem minősülő Ügyfél
Gyorslinkek
Magyar Nemzeti Bank pénzügyi felügyelet oldala: Tovább >>
Magyar Nemzeti Bank Fogyasztóvédelmi oldala: Tovább >>
Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Navigátor Füzetei: Tovább >>
MNB termékösszehasonlító-táblák
Tovább >>
Életbiztosítások költség-összehasonlító alkalmazása
TKM-kereső >>
Magyar Nemzeti Bank – Biztosítások Tovább >>
Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi panasz Tovább >>
az európai online vitarendezési platform weboldalára.
célja az Ügyfelek magas színvonalú, gyors és hatékony kiszolgálása. Ismerkedjen meg a Groupama Biztosító Panaszkezelési szabályzatával és a Panaszkezeléssel kapcsolatos útmutatójával.
A Groupama Biztosító a Groupama Csoport tagja, amely biztosítási, banki és pénzügyi szolgáltatóként mintegy 13 millió ügyfele és tagja bizalmát élvezi világszerte.