Sajtóközleményeink

Megjelenés dátuma 2020.03.06

Mi a sikeres értékesítés titka? Elmondták a szakma nagyágyúi

dr. Kálózdi Tamás értékesítési vezérigazgató-helyettes képviselte a Groupama Biztosítót a március 5-én megrendezésre került Portfolio Biztosítás Konferencián.

A Portfolio Biztosítás 2020 Konferenciájának Értékesítési Kerekasztal panelbeszélgetését Raveczky Zsolt, az Union igazgatósági tagja moderálta. A beszélgetés során a sikeres személyes értékesítésről a résztvevők elmondták többek között, hogy:

A biztosítások ajánlásában nagyon fontos a szakmai tudás, képzettség. Az első termék értékesítése a legnehezebb, utána azonban ha megvan már az ügyfél bizalma, akkor az megalapozza a további jó üzleti kapcsolatot a postahivatalokban is – mondta Ákoshegyi Katalin (Posta Biztosító). Az eredményes megszólítás után egy tanácsadó munkahelyen beszélgetnek az ügyféllel. Kálózdi Tamás (Groupama) szerint ha egy szolgáltatási vagy ügyféligényre pozitívan reagál az értékesítő, az hiteles és ügyfélelégedettséget generáló élményt teremt. Papp Ádám (OVB) a szimpátia és a szerénység fontosságát emelte ki, a szakmai tapasztalat jelentőségét a személyes kompetenciák felülmúlják, a kémia számít náluk igazán. Sebestyén László (Netrisk) szerint a személyes értékesítés során valóban el kell jutni a szerelembe esésig, és nem kell például az ügyfél minden kérdésére azonnal válaszolni tudni, a hitelességhez hozzátartozik az utánajárás is.

'Túl sok vagy túl kevés közvetítő van a piacon?' kérdésre az alábbi válaszok születtek:

Papp Ádám (OVB) szerint ha nincs, aki eladja a biztosításokat, akkor nem lesz több termelés az életbiztosítási piacon. Kálózdi Tamás (Groupama) szerint nagy állományok vannak a biztosítóknál, amelyeket gondozni, kezelni kell. Ha nem a közvetítők teszik ezt, akkor valaki másnak el kell látnia a feladatot, és minőségi megszólításra várnak az ügyfelek. Egyre kevesebb a kalandor, öregszik a szakma, és a közvetítői piac további tisztulására számít Kálózdi. Sebestyén László (Netrisk) szerint is sok a közvetítő, a mennyiség helyett a minőségnek kell meghatároznia az értékesítést. A portfóliók egy része újraosztásra kerülhet, amit manapság a jogszabály is lehetővé tesz már. Raveczky Zsolt (Union) szerint a közvetítői  létszám csökkenése, ezzel egyidejűleg a nyugdíj előtt álló generáció szélesedése azt ígéri, hogy a piacon maradó közvetítők jövedelemtermelési lehetőségei javulnak.  Ákoshegyi Katalin (Posta Biztosító) a saját biztosítójánál is lát koncentrációt, értékesítői létszámcsökkenést, miközben náluk is egyre jobban felértékelődik a komplex pénzügyi tanácsadás.

Dr. Kálózdi Tamás a fentieken túl ismertette a Groupama Biztosító tavalyi, 1000 fő megkérdezésén alapuló kutatásának eredményeit is, mely megmutatta, hogy pénzügyek nagy részét a lakosság továbbra is inkább személyesen intézné, különösen azokon a területeken, ahol  hosszú távú, jelentős összegekkel kapcsolatos döntésről van szó. A válaszadók 61%-a szerint a személyes ügyintézés legnagyobb előnye, hogy így van lehetőség kérdezni és hozzáértő választ kapni.

forrás: portfolio.hu

Biztosítási szemle
Biztosítás helyett inkább azonnali juttatást kínálnak a cafeteria-keretben a munkaadók
Biztosítás helyett inkább pénzzé tehetõ vagy azonnal felhasználható juttatást kínálnak munkavállalóik számára a cafeteria-keretben a vállalatok - mondta Fata László független cafeteria-szakértõ az MTI...
Hitelbiztosítók: a magyar gazdaságnak egyre inkább szüksége van a keleti nyitásra és Ázsiára
A magyar vállalatoknak meg kell találniuk a módot arra, hogy betagozódjanak a világkereskedelem átrendezõdésébe, és hogy részesüljenek Ázsia fejlõdésébõl, mondta az Atradius hitelbiztosító országigazgatója...
A Vienna Insurance Group 2016. elsõ három negyedévében növekedést ért el mind díjbevételben, mind nyereségben
A Vienna Insurance Group 2016 elsõ három negyedévében a terveknek megfelelõ üzleti növekedést ért el. A konszern díjbevétele 0,7 százalékkal nõtt. Ez a növekedés az egyszeri díjas életbiztosításoknál tanúsított...
Milliós KGFB díjak az MKB-nál - mire készül a biztosító?
A Totalcar.hu cikke szerint az MKB Biztosító Zrt. honlapján közzétett tarifatáblázat szerint a biztosító évi 1-2 millió forintra emeli a 2017-tõl érvényes KGFB díjakat, ez közel 90 ezer autóst érinthet....
biztositasiszemle.hu

Groupama a világban

A Groupama Biztosító a Groupama Csoport tagja, amely biztosítási, banki és pénzügyi szolgáltatóként mintegy 13 millió ügyfele és tagja bizalmát élvezi világszerte.