Elérhetőségeink
+36 1 467 3500
Search toggle
Itt az új trend a turizmusban, ami már Magyarországon is hódít
2023.06.13.

A filmek és a sorozatok ma már meghatározó szerepet játszanak a mindennapi kultúrafogyasztásban, de életünk akár olyan területét is befolyásolhatják, amire korábban nem is gondoltunk. Egyre többen választanak ugyanis jövőbeli úti célt közkedvelt sorozatokból és mozikból inspirálódva, az utasbiztosítás választásakor pedig a többség egyre tudatosabb – derült ki a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült országos reprezentatív kutatás eredményeiből.

Mindannyian emlékszünk a Keresztapa, a Mamma Mia! vagy a Napsütötte Toszkána egy-egy ikonikus jelenetére, de a Harry Potter vagy a fiatalabb generációnak A nagy pénzrablás is meghatározó filmélményt jelenthet. A Groupama Biztosító felméréséből kiderült, hogy a válaszadók harmada választott már külföldi úti célt ezekből vagy más, hasonlóan népszerű filmből és sorozatból. Ez a nemzetközi trend egyértelműen megfigyelhető már Magyarországon is.

Filmekből és sorozatokból is inspirálódunk utazásainkhoz

Az NRC piackutató által végzett felmérésből kiderült, hogy a filmek és sorozatok ma már az emberek 33%-ának jelentenek inspirációs forrást. Közülük többen el is utaztak már, vagy a következő 1-2 évben tervezik, 57%-uk pedig bakancslistára tette, hogy ellátogasson kedvenc mozija helyszínére. Bár az ismerősök ajánlásai nagyobb befolyással bírnak, de a közösségi média, vagy a könyvek hatásával már vetekszik a filmélmények ösztönző ereje az utazás kiválasztásában.

A korábbi évekhez képest egyértelmű változást látunk az utazásokban, illetve a motivációkban. Tapasztalatunk szerint eddig ez a trend inkább külföldön volt jellemző, azonban itthon is egyre inkább hatnak a filmes élmények az utazási szokásokra. Népszerűek a szervezett tematikus, filmes utazások is. Úgy vélem, ebben nagy szerepe lehet a streaming szolgáltatások robbanásszerű hazai elterjedésének, hiszen ezek segítségével újabb és újabb inspirációt meríthetünk

– mondta Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezetője és a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke.

A legnépszerűbb filmes úti célok

Idén nyárra a 18-65 éves lakosság 31%-ának van konkrét külföldi utazási terve, de a kutatásból az is kiderül, hogy a fiatalok, a 18-29 évesek terveznek a legnagyobb arányban utazni. Bár sokan úgy érzik, a jelenlegi gazdasági helyzetben nem, vagy csak nagyon nehezen engedhetik meg maguknak a külföldi utazást, akik mégis elindulnak, azok többsége hajlandó lemondani akár más kiadásról is az utazás érdekében. Tízből négyen egyhetesnél rövidebb külföldi nyaralást terveznek, ennél hosszabb utazásban az idén nyáron külföldi nyaralást tervezők 28%-a gondolkodik.

A legtöbben egyértelműen Dél-Európát látogatnák meg, a legnépszerűbb helyszín Toszkána, Olaszország. Ide a Napsütötte Toszkána című film hatására a filmes ihletettségű úti céllal rendelkezők majdnem fele tervez a jövőben elutazni, különösen a 40-49 éves korosztály körében kedvelt ez az úti cél. Ezen kívül népszerűek még a Szkíathosz- és Szkopelosz-szigetek Görögországban, ahol a Mamma Mia! filmek játszódnak, továbbá Szicília, Olaszország, ahol a Keresztapa, Split és Dubrovnik, Horvátország, ahol a Trónok harca, illetve Madrid, Spanyolország, A nagy pénzrablás forgatási helyszínei.

Szorosan követi őket London, a Harry Potter, Izland, a Thor: a sötét világ, Provence, a Bor, mámor, Provence, Párizs, az Emily Párizsban apropóján, valamint Törökország, a Trója helyszíne.

Utazni csak biztosítva

Tovább növekedett tavaly óta (51-ről 55%) azok aránya, akiknek nyaralás alatt is fontos a biztonság, vagyis, hogy legyen utasbiztosításuk. Ennek prioritása az életkor előrehaladtával és a minél magasabb iskolai végzettséggel tovább növekszik, az 50-65 éves korosztály több mint kétharmada tervez kötni idei nyaralásához, de a fiatalabb, 18-29 éves a korosztály harmada sem indulna el biztosítás nélkül.

A koronavírus-járvány ezen a téren is látható változásokat indított el. Az elmúlt években úgy tapasztaljuk, hogy egyre tudatosabbak az utazók, az árnál jobban számít nekik, hogy milyen szolgáltatásokat tartalmaz az utasbiztosítás, milyen kockázatokat fed le. Egy külföldi út esetén váratlan problémák merülhetnek fel, ezért nagyon fontos, hogy az utazások, nyaralások előtt kössünk utasbiztosítást, találjuk meg az igényeinknek megfelelőt

– hangsúlyozza Gönczi Erika, a Groupama Biztosító bankbiztosítási igazgatója.

Azok körében, akik tervezik, hogy utasbiztosítást kötnek, a legfontosabb szempont az, hogy milyen károk esetén fizet a biztosító: tízből hatan a három legfontosabb szempontba sorolják, és harmaduk ezt veszi legnagyobb súllyal figyelembe. A térítési összegek nagysága került be második legtöbb említéssel a TOP3 szempont közé, míg a biztosítás díjának szerepe továbbra sem került előtérbe, sőt a tavalyihoz képest még csökkent is azok aránya, akik első helyre sorolták.

Az utasbiztosítási kínálatunkat az ügyféligények figyelembevételével alakítottuk ki, így számos megoldás közül választhatnak az ügyfelek az OTP Bankban is, legyen szó éves biztosítási konstrukcióról, vagy bankkártyákhoz kapcsolódó utasbiztosítási termékekről, amelyek a leggyakoribb kockázatokra nyújtanak fedezetet akár az egész család számára. Amennyiben pedig extra biztosítási igény merül fel, például extrém sportok, akkor érdemes lehet a Groupama Biztosító napi díjas termékével kiegészíteni a fedezetet

– mondta el Budai József, az OTP Bank bankbiztosítási vezetője.

Forrás: NRC Omnibusz kutatás, a kutatás célcsoportja: 18-65 éves lakosság, mintanagyság: 1000 fő, az adatfelvétel ideje: 2023. febr. 23 - márc.6., az adatfelvétel módszere: online kérdőíves felmérés többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel az NRC NetPanel, Magyarország legnagyobb kutatási panelje segítségével.