Sajtóközleményeink

Megjelenés dátuma 2019.10.08

Milyen munkahelyre vágynak a magyarok?

A munkahellyel kapcsolatos elvárásokat sok esetben inkább a munkavállalók élethelyzete határozza meg, semmint a generációs különbségek.

Az Y vagy a Z generáció gyakran hangoztatott újfajta szemlélete korántsem egyedül meghatározó a munka világában, sokszor a női és férfi különbségek, vagy a családi állapot jobban befolyásolják azt, hogy milyen igényeket támasztanak a dolgozók a munkáltatók felé.


A munkaerőpiac jelenleg dinamikus változások színtere. A KSH adatai szerint a munkanélküliség 2019 második negyedévére rekord alacsony, 3,3%-os szintet ért el. A foglalkoztatás bővülése ellenére az elmúlt időszakban mégis fokozatosan nőtt az üres álláshelyek száma. A szükséges foglalkoztatotti létszám biztosítása érdekében a KSH szerint csak az idén átlagosan 9,8%-kal nőtt már a hazai foglalkoztatóknál fizetett bérmennyiség.

De a pénz nem minden

Ezt a Groupama Biztosító 1000 fős reprezentatív felmérése is alátámasztja. Önmagában attól ugyanis, hogy valahol magasabbak a fizetések, még nem válik egy munkahely vonzóvá. Legalább ilyen lényegesebb szempont a munkavállalók számára a stabilitás, a pénzen kívüli juttatások, vagy a munkahely otthontól való távolsága is. Az új munkaerőt az tudja megszerezni az ebből a szempontból hasonló csomagot biztosító munkahelyek közül, amely a kolléga egyedi élethelyzetéhez köthető igényeire a legösszetettebb megoldást kínálja.

Gyermekkel a pályán

Az élethelyzetet rendkívüli módon befolyásolja például a családi állapot. A rugalmas munkaidő és a részmunkaidős foglalkoztatás lehetősége a két legfontosabb szempont a gyermeket nevelők számára a munkahely kínálta speciális lehetőségek közül.

A férfiak körében a munkahelyi előmenetellel, továbbképzéssel kapcsolatos lehetőségek bírnak nagyobb vonzerővel, míg a nők esetében általában is sokkal vonzóbbak a munka melletti gyermeknevelést támogató intézkedések (pl. a munkahelyi bölcsőde, óvoda, vagy a kismamák segítése). A gyermekesek, különösen a nők gyakran az otthoni munkavégzés (Home Office) lehetősége alapján döntenek az álláslehetőségek között. „Mi is örömmel látjuk, hogy például a baba-mama szoba biztosította szülő-gyermek együttlétre a nálunk dolgozó apukák is nagyon nyitottak” – mondta el a kutatásuk kapcsán Marton Klaudia, a Groupama Biztosító humán erőforrás igazgatója. – „Az otthoni munkavégzés lehetőségét egyértelműen a sok gyermekes kollégáink szeretik nálunk a legjobban, mert megkönnyíti a családi élettel együtt járó összetett szervezési feladatokat.”


Sokféle élethelyzet, sokszínű igények

Az egészségpénztár számít a legvonzóbb juttatásnak ma Magyarországon, a válaszadók 41%-a jelölte számára fontosként, a gyermeket nevelők egyenesen 47% választaná ezt a juttatást. A fizikai dolgozóknál pedig a táppénz bír ekkora jelentőséggel. A falvakban élő munkavállalók a biztonságos, egészségmegőrzést biztosító munkakörülményeket sorolják az átlagnál előrébb, az 50-59 éves korosztály számára a nyugdíjbiztosítás is az abszolút favoritok között van. „A munkáltatóként rendkívül változatos munkavállalói igényeket kell kielégíteniük, mivel sokféle végzettségű, korú munkatársat foglalkoztatunk különböző munkakörökben. Amire az országos kutatás rámutatott, azt a vállalat központjában dolgozó közel 800 munkavállaló esete is alátámasztott: javult a munkaerő-megtartási képességünk az egyedi megtakarítási, egészségmegőrző és családbarát juttatásoknak köszönhetően” – hangsúlyozta Marton Klaudia.

Biztosítási szemle
Biztosítás helyett inkább azonnali juttatást kínálnak a cafeteria-keretben a munkaadók
Biztosítás helyett inkább pénzzé tehetõ vagy azonnal felhasználható juttatást kínálnak munkavállalóik számára a cafeteria-keretben a vállalatok - mondta Fata László független cafeteria-szakértõ az MTI...
Hitelbiztosítók: a magyar gazdaságnak egyre inkább szüksége van a keleti nyitásra és Ázsiára
A magyar vállalatoknak meg kell találniuk a módot arra, hogy betagozódjanak a világkereskedelem átrendezõdésébe, és hogy részesüljenek Ázsia fejlõdésébõl, mondta az Atradius hitelbiztosító országigazgatója...
A Vienna Insurance Group 2016. elsõ három negyedévében növekedést ért el mind díjbevételben, mind nyereségben
A Vienna Insurance Group 2016 elsõ három negyedévében a terveknek megfelelõ üzleti növekedést ért el. A konszern díjbevétele 0,7 százalékkal nõtt. Ez a növekedés az egyszeri díjas életbiztosításoknál tanúsított...
Milliós KGFB díjak az MKB-nál - mire készül a biztosító?
A Totalcar.hu cikke szerint az MKB Biztosító Zrt. honlapján közzétett tarifatáblázat szerint a biztosító évi 1-2 millió forintra emeli a 2017-tõl érvényes KGFB díjakat, ez közel 90 ezer autóst érinthet....
biztositasiszemle.hu

Groupama a világban

A Groupama Biztosító a Groupama Csoport tagja, amely biztosítási, banki és pénzügyi szolgáltatóként mintegy 13 millió ügyfele és tagja bizalmát élvezi világszerte.